Indah

Seindah katamu membuat aku
Terasa sempurna tiada ragu
Engkau bagaikan bidadariku
Indahnya dunia ku disampingmu
Tiada kata dapat ku ungkapkan

Chorus
Izinkanlah aku menjadi
Pemuja perjuangan kamu
Mengisi ruang hidupku
Bak cahaya

Disini aku berjanji
Selagi bernyawa jasadku
Engkaulah teman hidupku
Selamanya

Engkau wanita yang aku rindu
Setiap masa dan setiap waktu
Suara merdumu membuat aku
Terasa bagai didalam syurga
Sekilas wajahmu buatku gila

Chorus
Izinkanlah aku menjadi
Pemuja perjuangan kamu
Mengisi ruang hidupku
Bak cahaya

Disini aku berjanji
Selagi bernyawa jasadku
Engkaulah teman hidupku
Selamanya

Ohh

Bridge
Biarpun separuh pelangi
Engkaulah warna hidupku
Akanku hargai hingga akhirnya

Chorus
Izinkanlah aku menjadi
Pemuja perjuangan kamu
Mengisi ruang hidupku
Bak cahaya

Seindah katamu membuat aku
Terasa sempurna tiada ragu

Sang by:
Imran Ajmain

Written / Composed by:
Rifaah Ridzuwanulhakim / Imran Ajmain / Fadly Ahmad

Arranged by:
RAFIKONCEPT

Video Animation by:
Pic Me Motion
https://www.facebook.com/picmemotion

 

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.com]
Advertisements

Berikanlah Cahaya

Berikanlah Cahaya

Di kala suria
Menerangi dunia
Aku dilamun
Dalam khayalan

Di kala suara
Memberi bisikan
Baru ke sedar
Diri kehilangan

Berikanlah ku cahaya
Moga terbuka pintu hatiku
Sesungguhnya ku percaya
Hanya engkaulah yang satu

Akan ku beri semua
Kasih sayang dan cinta
Agar bererti segala usaha

Tiada dapat termampu
Sehebat mana rinduku
Jika tiada cinta dan restu
Dari mu

Berikanlah ku cahaya
Moga sempurna perjalananku
Sesungguhnya ku percaya
Hanya engkaulah yang satu

-fadly.ahmad
Anakku Sayang is on Suria Channel, Singapore, every Saturday at 8:30pm and it stars Fauziah Nawi, Hasnol Rahmat, Masturah Ahmad, Siti Hajar Gani, Izzat M Yusof, Rosita Hussein, Andry Sani, Nurul Huda, Erni Natasha, Hasif Nasir and Mujahid.

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

yang terbaik dari ladang

Kalau dah pipit tu mengaku pipit
Jangan mimpi terbang sebelah helang
Kalau tuan kebolehannya sikit
Jangan acah-acah kita tak pandang

Kitalah yang terbaik dari ladang

Yang terbaik dari ladang sudah datang
Sedap bukan main bukan calang-calang
Buka selera teling pasang
Lagu baru nombor satu sedang berkumandang

Kabare Nusantara saya sambung bicara
Otak masih geliga macam ada lipan jaga
Cemburu masih kamu, yang dengki juga kamu
Tapi yang terbaik dari ladang tentulah aku

Asap warna ungu dah lama tak kelabu
Si luncai dah lama tinggalkan dia punya labu
Aku renang ke hulu berakit ke tepian
Aku senang dulu dan kemudian

Garuda kawan harimau di hutan
Seberang tambak singa dah mengaum
Sebelum biskut saya kehabisan
Saya kata chill, relax dan assalamualaikum

Assalamualaikum semua tak jawab dosa
Ariz kembali bersendaloka dan berprosa
Ramai yang cemburu, dengki, ada yang meradang
Kerna dia lah yang semestinya terbaik dari ladang

Ada yang mencari ada yang bertanya
Mahu berjaya bagaimana caranya
Ada yang ragu ada buruk sangka
Kata ku pakai pelaris dan bela saka

Aku dah lalu semua dari mula
Kadang pahit kadang manis macam gula
Jangan bebal cari guru cari buku
Dunia dah ramai yang tiga suku

Tinggi-tinggi tinggi si pohon ara
Tinggi lagi kepul asap api
Tepuk dada tanyalah selera
Kalau-kalau masih belum puas hati

Jangan main kasar, ku lima yang terbaik
Aku cakap besar tatabahasa Malique
Tapi tak nak jahat nanti karma pusing balik
Nanti jadi macam Chin Peng, kau tak boleh balik

Meja dah terbalik penuhkan lantai kosong
Sila goyang enjut dan lompat macam pocong
Laki jangan keras Chikaro pekik terlolong
Kalau yang lain keras sorry tak dapat tolong

Kalau kail tuan panjangnya sejengkal
Janganlah laut dalam hendak diduga
Kalaulah tuan otaknya berakal
Hamba kan menanti kalau nak menduga

Kita tak ke mana kalau mereka nak menduga
Tapi janganlah pula keldai yang ajak kuda berlumaba
Mereka masih cemburu dan dengki dan meradang
Kerna kitalah yang sentiasa terbaik dari ladang

– Ariz | Malique | Liyana Jasmay

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

cuba lagi…

Cuba Lagi

Malique feat Lah Ahmad

Satu dua tiga dan empat
Cuba berkali masih tak dapat
Lupakan sakit segan dan penat
Nanti di puncak pasti terubat

Empat tiga dua dan satu
Puncak yang betul aku di situ
Ada dah dekat ramai yang berbatu
Cuba lagi dik ku tunggu

Ku cuba berkali-kali
Masih tak menjadi-jadi
Tapi ku tak patah hati
Tiap kali gagal aku cuba lagi
Aku cuba lagi aku cuba lagi
Hanya yang lemah kan lari
Jadi lelaki dan cuba lagi

Nah bukan senang
Hendak menang
Apatah lagi jadi juara
Nah bukan senang nak jadi bintang
Apatah lagi jadi lagenda
Aku tahu aku fasih
Nombor satu yup aku masih
Terima kasih seteru bersekutu
Keranamu aku bertambah mutu
Tetapi kebelakangan ini aku tepu
Hampir beku ni buku lirik kosong nak berdebu
Hilang sengat hilang seri hilang seru hilang merdu
Mata tutup kepala tertelungkup
Pintu dengar ketuk oh anak ku menjenguk
Papa jangan kerut dahi
Tukar niat baca Bismillah mesti jadi

Buat lagu hebat radio tak nak main
Apa boleh buat buat lagu lain
Aku dengar sedap dia dengar lain
Mungkin lepas menang AIM dia main
Jangan cari pasal kaji hujung pangkal
Buat lagi sampai tiada orang boleh sangkal
Sampai orang kampung kata pakai tangkal
Sampai gadis kota tidur tepuk bantal
Sampai orang-orang gaji pun hafal
Tapi selagi tak berlaku tawakal
Ganda usaha bukan simpati
Percaya besok lusa buat lagi
Mereka tanya sampai mana
Yo nampak langit sampai sana
Tiada makna kalau tiada fakta
Lihat carta situ ku diwarta

Ma kata ku pandai Pa kata ku kuat
Jikalau cari jalan tak jumpa ku buat
Ke sini ke sana hanya satu garis lurus
Jangan menoleh mana-mana jalan terus
Ku bukan jenis suka omong kosong
Tolong dengar dik jangan bodoh sombong
Lima ribu tahun atau lima saat
Kalau kita mahu kita dapat

Banyak laki berapa jati
Banyak janji berapa ditepati
Cuma dara sunti minta puji
Anak jantan minta uji
Lepas cakap besar tanam pokok
Pasti belum boleh berteduh besok
Dan kalau tak berbuah doa sehari lagi
Tuah akan sampai dengan Taming Sari sekali

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

tanya sama hati…

TANYA SAMA HATI

Penyanyi: P. Ramlee
Filem: Anakku Sazali

Tanya pada pokok apa sebab goyang
Nanti jawab pokok angin yang goncang
Tanya sama langit apa sebab hujan
Nanti jawab langit tanyalah awan

Awan nanti kata aku kandung air
Sampai tempat sejuk aku pun cair
Tengok dalam air nampak bayang-bayang
Campak satu batu bayang pun hilang

Tanya sama hati apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga bulan dan bintangnya
Mula tanda-tanda hubungan mesra

Tanya sama hati pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang

Jikalau tidak kerana sayang
Kuntuman kasih tak mungkin kembang
Andainya jemu mengganti rindu
Jambangan mesra tentulah layu

Tanya sama hati pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang…

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

tinggalkan satu peluru

Hidup semalam banyak mengajariku
Ingat-ingat tinggalkan satu peluru
Takut-takut kawan yang berganding bahu
Berkesudahan menjadi seteru

Mana tahu?
Dah jadi hantu

Selagi genting belum datang mengetuk pintu
Siapakah yang kanan
Siapa pula yang kiri
Wayang dulu tak pernah reda
Hitam putih terus bertingkah
Helah menghelah mencuri mimpi

Di mana helang terbang ke situku tuju
Biar pun angin mengganas menusuk tubuh
Di mana, biarpun ke pusar mentari ku pergi
Asalkan ku menang

Begitu juga kata-kata rindu dan cinta
Sehati sejiwa, hidup dan mati bersama
Dusta kini sudah lumrah
Hingga benar sukar diterima
Yang tewas tak pernah di puja

– rosli.khamis

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

biarkan

Biarkan
Tak perlu dipujuk tak perlu dipaksa
Jangan buang masa
Biarkan
Tak perlu dirayu tak perlu diendah
Biarkanlah saja

Urus otak pakai akal
Ada otak takda akal

Hidup mesti ada prinsip
Ada jati diri baru tegak berdiri
Biar ukuran tak tinggi
Ego jangan tinggi angan boleh tinggi
Jangan iri hati mesti rendah diri
Baru diberkati baru dihormati
Nanti ulang sekali lagi

Sayang sayang aduh sayang
Ditelan pahit dibuang sayang
Bukan senang hendak senang
Bukan senang-lenang
Lenggang-lenggang lenggok balik berlenggang
Berbisik terang benderang
Macamlah mana orang tak berang
Nanti sekali lagi ulang

Kau lebih faham
Kau lebih tahu
Kau lebih mengerti
kau lebih airf
Kau bijaksana
Kau lebih mengetahui

Sekampung sebumbung sekarang di hujung tanjung
Hilang bukan dikurung beban tidak tertanggung
Puas sudah meraung ngadu nasib sekantung
Jauh sudah merenung tinggal semua senandung
Masa untuk berdayung balik semula ke kampung
Jikalau putus benang boleh juga disambung
Kalau putus ada diri sendiri menanggung

Mikrofon ni puitis kata penuh puisi
Tak dapat ku tandingi bicara menusuk hati
Aku cuma biasa fakta bila berkata
Tak pandai bermain kata
Tak pandai berbunga-bunga
Bukan untuk mengena-ngena
Maaf kalau terkena maaf kalau terasa
Ibarat kapal yang belayar jauh
Hilang satu kelasi kami tetap akan berlabuh

– ahli.fiqir

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

apokalips…

1 2 3 Do Re Mi
Apa nak jadi
Alif Bata A B C
Apa nak jadi
Akan terjadi
Hujan pasti berhenti

Ada masanya aku suka berteman
Ada masanya aku suka bersendiri
Ada masanya aku suka berjalan
Ada masanya aku suka berehat

Ada masanya engkau suka berteman
Ada masanya engkau suka bersendiri
Ada masanya engkau suka berjalan
Ada masanya engkau suka apa yang ku suka

Hidup dan nasib roler koster
Susah dan senang bersilih ganti
Bila-bila boleh naik dan turun
Apokalips

-rosli.khamis

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

hidup mesti terus…

falsafahcinta

Falsafah Cinta (M.Nasir & Rahim Maarof)

Bila hadir kasih sayang
Tanda cinta sudah berakar
Terkadang buta hidupmu
Terkadang semangat gelora

Rasa cinta kepada keindahan
Tanda yang peka kepada kejadian
Berdiri di atas kehendak keamanan

Kedamaian

Cinta menciptakan rindu
Juga membuat kita sendu

Semangat terbakar hangus
Hidup mesti terus

Kerana cinta duniamu berperang

Itu cinta sesat di perjalanan

Demi cinta kita terlupa dunia

Kesesatan

Marilah kita bersama terus bercinta
Menjadi cermin untuk manusia
Hentikan tangisan rindukan ketenangan
Cinta ini penuh keindahan
Kasih dan sayang

:: Listen to the song HERE

pretending

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.3 quotes daily HERE

bagaikan sakti…

Pada tiupan angin lalu
ku kirimkan syukur ku
padaNya yang satu

Tiada seindah pujian
yang dapat ku katakan
kepadaMu oh Tuhan

Ku berdiri seorang diri
di tengah bandaraya ini
orang ramai semua kesibukan
mengejar kerjaya dan impian

Tetapi bagaikan sakti
bila Ramadhan kembali lagi
semua mengambil masa
untuk bersama kaum keluarga

Tetapi bagaikan sakti
dikala Syawal menyambut pagi
manusia merendah diri
memohon maaf seikhlas hati

Ku pohon maaf seikhlas hati

– fadly.ahmad

maaf

*shared post from fadlyahmad.wordpress.com