Indah

Seindah katamu membuat aku
Terasa sempurna tiada ragu
Engkau bagaikan bidadariku
Indahnya dunia ku disampingmu
Tiada kata dapat ku ungkapkan

Chorus
Izinkanlah aku menjadi
Pemuja perjuangan kamu
Mengisi ruang hidupku
Bak cahaya

Disini aku berjanji
Selagi bernyawa jasadku
Engkaulah teman hidupku
Selamanya

Engkau wanita yang aku rindu
Setiap masa dan setiap waktu
Suara merdumu membuat aku
Terasa bagai didalam syurga
Sekilas wajahmu buatku gila

Chorus
Izinkanlah aku menjadi
Pemuja perjuangan kamu
Mengisi ruang hidupku
Bak cahaya

Disini aku berjanji
Selagi bernyawa jasadku
Engkaulah teman hidupku
Selamanya

Ohh

Bridge
Biarpun separuh pelangi
Engkaulah warna hidupku
Akanku hargai hingga akhirnya

Chorus
Izinkanlah aku menjadi
Pemuja perjuangan kamu
Mengisi ruang hidupku
Bak cahaya

Seindah katamu membuat aku
Terasa sempurna tiada ragu

Sang by:
Imran Ajmain

Written / Composed by:
Rifaah Ridzuwanulhakim / Imran Ajmain / Fadly Ahmad

Arranged by:
RAFIKONCEPT

Video Animation by:
Pic Me Motion
https://www.facebook.com/picmemotion

 

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.com]
Advertisements

DiKalung Kasihan

Tiada suara penantian tak bersudah
Sesalanku pun bermula
Sepadannya usia

Tiada cara membiaskanmu cahaya
Puisi tak berlagu
Beza biar ketara tanpamu

Menitis air mata
Dikalung kasihan padamu
Berbisik dengan hati
Apa erti cintaku

Memilih kata-kata
Berselindungkan yang ternyata
Lelah ku pun terbela
Terlerai kepedihan lama

Tiada kata terkilan terbatas asa
Detik pun kian berlalu
Ku tahu luka itu perlu

Menitis air mata
Dikalung kasihan padamu
Berbisik dengan hati
Apa erti cintaku

Memilih kata-kata
Berselindungkan yang ternyata
Lelah ku pun terbela
Terlerai kepedihan lama

Ku bertahan ku bersabar
Menyimpan rahsia yang sebenar
Percuma saja berkorban

Menitis air mata
Dikalung kasihan padamu
Berbisik dengan hati
Apa erti cintaku

Memilih kata-kata
Berselindungkan yang ternyata
Lelah ku pun terbela
Terlerai kepedihan Lama

-Imran Ajmain

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

Berikanlah Cahaya

Berikanlah Cahaya

Di kala suria
Menerangi dunia
Aku dilamun
Dalam khayalan

Di kala suara
Memberi bisikan
Baru ke sedar
Diri kehilangan

Berikanlah ku cahaya
Moga terbuka pintu hatiku
Sesungguhnya ku percaya
Hanya engkaulah yang satu

Akan ku beri semua
Kasih sayang dan cinta
Agar bererti segala usaha

Tiada dapat termampu
Sehebat mana rinduku
Jika tiada cinta dan restu
Dari mu

Berikanlah ku cahaya
Moga sempurna perjalananku
Sesungguhnya ku percaya
Hanya engkaulah yang satu

-fadly.ahmad
Anakku Sayang is on Suria Channel, Singapore, every Saturday at 8:30pm and it stars Fauziah Nawi, Hasnol Rahmat, Masturah Ahmad, Siti Hajar Gani, Izzat M Yusof, Rosita Hussein, Andry Sani, Nurul Huda, Erni Natasha, Hasif Nasir and Mujahid.

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

Jangan Kau Berputus Asa

Gerbang mu terbuka mencabar ku
Melangkah menurut rasa rindu
Biar pun nanti antara kita
Ada yang mungkin terkorban
Biar pun nanti kita terhukum
Kerana melanggar kebiasaan

Cinta tak pandang
Tak kira siapa
Ia kan mencuba
Selagi mana pencinta
Terdaya menahannya
Dia akan dicuba

Sebelum gugur tercalar jiwa parah
Jangan kau gugurkan airmata
Sebelum putus tali Tuhan Yang Esa
Jangan kau berputus asa

Nada mu menangis menduga ku
Dekati dirimu yang ku rindu
Biarpun nanti antara kita
Ada yang mungkin menyesal
Biarpun nanti kita terpaksa
Membayar harga yang tak setimpal

– Spider

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

senyum

Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Malique ft. Najwa

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

 

awaken

We were given so many prizes
We changed the desert into oasis
We built buildings of different lengths and sizes
And we felt so very satisfied
We bought and bought
We couldn’t stop buying
We gave charity to the poor ’cause
We couldn’t stand their crying
We thought we paid our dues
But in fact
To ourselves we’re just lying

Oh…I’m walking with my head lowered in shame from my place
I’m walking with my head lowered from my race
Yes it’s easy to blame everything on the west
When in fact all focus should be on ourselves

We were told what to buy and we’d bought
We went to London, Paris and Costa Del Sol
We made show we were seen in the most exlusive shops
Yes we felt so very satisfied

We felt our money gave us infinite power
We forgot to teach our children about history and honor
We didn’t have any time to lose
When we were.. (were)
So busy feeling so satisfied

We became the visuals without a soul
despite the heat
Our homes felt so empty and cold
To fill the emptiness
We bought and bought
Maybe all the fancy cars
And bling will make us feel satisfied

My dear brother and sister
It’s time to change inside
Open your eyes
Don’t throw away what’s right aside
Before the day comes
When there’s nowhere to run and hide
Now ask yourself ’cause Allah’s watching you

Is He satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?

– Maher Zain

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

alamak

Alamak alamak alamak
Ala alamak
Alamak alamak alamak
Ala alamak
Alamak aku terjatuh dalam perigi
Tiada siapa tahu
Ketakutan ku bersendirian
Check kaki tangan kiri kanan
Semuanya okay tapi
Cuma tak pasti samada kepala okay
Ternampak dua tiga buku di sini

Warnanya berbeza isinya sama
Tajuknya lain cintanya sama
Oh kenapa tak kita bersama
Alamak alamak alamak
Ala alamak
Alamak alamak alamak
Ala alamak
Aku belek buku dari dekat
Aku nampak sama
Kamu jenguk buku dari jauh
Kamu nampak beza
Kamu tengok cetek
Kamu nampak hanya nama
Kerana si ular sudah bikin kamu leka
Kita sudah lupa hanya satu pereka
Kita sudah lupa boleh makan satu meja
Hingga kisah benar kita gelar cereka
Kita lupa kita
Hanya ingat kami dan mereka
Dan bagaimana boleh melarat begini
Ku kata
Alamak
Kau kurang memahami
Jadi kita semua sebut sekali lagi
Aku belek buku dari dekat
Aku nampak sama
Kamu jenguk buku dari jauh
Kamu nampak beza
Kamu tengok cetek
Kamu nampak hanya nama
Kerana si ular sudah bikin kamu leka
Kita sudah lupa hanya satu pereka
Kita sudah lupa boleh makan satu meja
Hingga kisah benar kita gelar cereka
Kita lupa kita
Hanya ingat kami dan mereka
Alamak alamak alamak
Ala alamak (lebih banyak yang sama)
Alamak alamak alamak
Ala alamak (daripada yang berbeza)
Alamak aku terjaga dalam perigi
Ingin ku ceritakan apa ku mimpi tadi
Kelam kabut capai tali terus daki pergi lari
Apabila ku tiba
Ku ceritakan kepada semua
Mereka tak percaya
Dianggap aku berjenaka
Mentang-mentang ku tak berkasut
Hanya disarungkan selipar
Selipar
Oh kenapa tak
Tak kita
Alamak alamak alamak
Ala alamak (lebih banyak yang sama)
Alamak alamak alamak
Ala alamak (daripada yang berbeza)

– Salam ft. Altimet

perang dah tamat

INTRO (SAMPLE: TUN DR. MAHATHIR)
The world now lives in fear.
We are afraid of everything.

CHORUS (RABBANI)
Alhamdulillah
kita selamat,
kabus dah hilang
perang dah tamat,
nyanyikan lagu
damai dalam lena,
jangan buka mata
realitinya sungguh berbeza.

VERSE 1 (MALIQUE)
Berita yang ditunggu kini sedang tersebar
seluruh umat manusia boleh tersenyum lebar
perang sudah tamat terpampang di dada akhbar
senjata dah dilucutkan malahan dibakar
jalan dah dibuka, bekalan dah dihantar
pengawal sempadan bersalaman dan bergambar
tiada lagi askar-askar luka main kejar- kejar,
kerna dunia tidak lagi perlukan pendekar.
Bumi berhenti bergetar, tak perlu rasa gentar
tiang dah dipacakkan, bendera berkibar
yang sembunyi keluar, dah bersinar di luar
burung besi pulang yang sebenar legar- legar
langit koyak dah ditampal tiada halilintar
laut merah pudar, jala kembali ditebar
di desa bunga mekar, di bandar bangunan tegar
bunyi mercun, bunga api gantikan bunyi bom dan mortar
apakah benar? Perang dah tamat.

VERSE 2 (MALIQUE)
Perang sudah tamat, kita jadi buta warna
lihat kulit manusia, semuanya sama saja
pembunuhan, permusuhan, semua syak wasangka
harus dihentikan berkuatkuasa serta merta
Piagam Madinah dihidup dan dijana
semua agama Ibrahim aman hidup bersama
perang cuma tinggal kata dalam kamus lama
tak disebut, tak diguna, tak lagi dicari makna.
Perang sudah bubar, perang sudah bubar
ganti sebiji peluru dapat sebatang cigar
perang sudah bubar, perang sudah bubar,
ganti sebatang senapang dapat sebiji gitar
mereka kata tidak mungkin, aku balas benar
cuba tutup mata baca risalah diedar
perang sudah tamat, kunyanyi separa sedar
perang dah tamat, maaf bukan cerita sebenar.

VERSE 3 (MALIQUE)
Hari-hari tengok berita buruk jam lapan
hari-hari tengok saudaraku berbunuhan
bukankah mengambil nyawa itu kerja Tuhan
bukan aku, bukan kamu, ajal Dia yang tentukan
ada Torah, Zabur, Injil, ada Quran
kalau Iqra’ tiada ibu-bayi mati berpelukan
ada I-Ching, ada Tipitaka, ada Veda
habis baca semua baru sedar kita tiada beza
kita manusia, lain nama dan fizikal
persamaan utamanya kita ada akal
biar haiwan saja bersifat territorial
ok, hypothetical – tiada peta politikal.
Saya orang aman, saya bukan orang jahat
saya benci perang, saya rela bersahabat
nyanyi lagu damai satu dunia ikut rapat
sambil tunggu hari Osama dan Obama berjabat.

CHORUS (RABBANI) X2

RABBANI
Uthrubul Horriyah, Auqifull Haq
(Berikan kemerdekaan, hentikan peperangan)

OUTRO (SAMPLE: TUN DR. MAHATHIR)
War must therefore be made illegal.

– Malique ft. Rabbani

Music video courtesy of Monkey Boys from YouTube

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

yang terbaik dari ladang

Kalau dah pipit tu mengaku pipit
Jangan mimpi terbang sebelah helang
Kalau tuan kebolehannya sikit
Jangan acah-acah kita tak pandang

Kitalah yang terbaik dari ladang

Yang terbaik dari ladang sudah datang
Sedap bukan main bukan calang-calang
Buka selera teling pasang
Lagu baru nombor satu sedang berkumandang

Kabare Nusantara saya sambung bicara
Otak masih geliga macam ada lipan jaga
Cemburu masih kamu, yang dengki juga kamu
Tapi yang terbaik dari ladang tentulah aku

Asap warna ungu dah lama tak kelabu
Si luncai dah lama tinggalkan dia punya labu
Aku renang ke hulu berakit ke tepian
Aku senang dulu dan kemudian

Garuda kawan harimau di hutan
Seberang tambak singa dah mengaum
Sebelum biskut saya kehabisan
Saya kata chill, relax dan assalamualaikum

Assalamualaikum semua tak jawab dosa
Ariz kembali bersendaloka dan berprosa
Ramai yang cemburu, dengki, ada yang meradang
Kerna dia lah yang semestinya terbaik dari ladang

Ada yang mencari ada yang bertanya
Mahu berjaya bagaimana caranya
Ada yang ragu ada buruk sangka
Kata ku pakai pelaris dan bela saka

Aku dah lalu semua dari mula
Kadang pahit kadang manis macam gula
Jangan bebal cari guru cari buku
Dunia dah ramai yang tiga suku

Tinggi-tinggi tinggi si pohon ara
Tinggi lagi kepul asap api
Tepuk dada tanyalah selera
Kalau-kalau masih belum puas hati

Jangan main kasar, ku lima yang terbaik
Aku cakap besar tatabahasa Malique
Tapi tak nak jahat nanti karma pusing balik
Nanti jadi macam Chin Peng, kau tak boleh balik

Meja dah terbalik penuhkan lantai kosong
Sila goyang enjut dan lompat macam pocong
Laki jangan keras Chikaro pekik terlolong
Kalau yang lain keras sorry tak dapat tolong

Kalau kail tuan panjangnya sejengkal
Janganlah laut dalam hendak diduga
Kalaulah tuan otaknya berakal
Hamba kan menanti kalau nak menduga

Kita tak ke mana kalau mereka nak menduga
Tapi janganlah pula keldai yang ajak kuda berlumaba
Mereka masih cemburu dan dengki dan meradang
Kerna kitalah yang sentiasa terbaik dari ladang

– Ariz | Malique | Liyana Jasmay

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]

cuba lagi…

Cuba Lagi

Malique feat Lah Ahmad

Satu dua tiga dan empat
Cuba berkali masih tak dapat
Lupakan sakit segan dan penat
Nanti di puncak pasti terubat

Empat tiga dua dan satu
Puncak yang betul aku di situ
Ada dah dekat ramai yang berbatu
Cuba lagi dik ku tunggu

Ku cuba berkali-kali
Masih tak menjadi-jadi
Tapi ku tak patah hati
Tiap kali gagal aku cuba lagi
Aku cuba lagi aku cuba lagi
Hanya yang lemah kan lari
Jadi lelaki dan cuba lagi

Nah bukan senang
Hendak menang
Apatah lagi jadi juara
Nah bukan senang nak jadi bintang
Apatah lagi jadi lagenda
Aku tahu aku fasih
Nombor satu yup aku masih
Terima kasih seteru bersekutu
Keranamu aku bertambah mutu
Tetapi kebelakangan ini aku tepu
Hampir beku ni buku lirik kosong nak berdebu
Hilang sengat hilang seri hilang seru hilang merdu
Mata tutup kepala tertelungkup
Pintu dengar ketuk oh anak ku menjenguk
Papa jangan kerut dahi
Tukar niat baca Bismillah mesti jadi

Buat lagu hebat radio tak nak main
Apa boleh buat buat lagu lain
Aku dengar sedap dia dengar lain
Mungkin lepas menang AIM dia main
Jangan cari pasal kaji hujung pangkal
Buat lagi sampai tiada orang boleh sangkal
Sampai orang kampung kata pakai tangkal
Sampai gadis kota tidur tepuk bantal
Sampai orang-orang gaji pun hafal
Tapi selagi tak berlaku tawakal
Ganda usaha bukan simpati
Percaya besok lusa buat lagi
Mereka tanya sampai mana
Yo nampak langit sampai sana
Tiada makna kalau tiada fakta
Lihat carta situ ku diwarta

Ma kata ku pandai Pa kata ku kuat
Jikalau cari jalan tak jumpa ku buat
Ke sini ke sana hanya satu garis lurus
Jangan menoleh mana-mana jalan terus
Ku bukan jenis suka omong kosong
Tolong dengar dik jangan bodoh sombong
Lima ribu tahun atau lima saat
Kalau kita mahu kita dapat

Banyak laki berapa jati
Banyak janji berapa ditepati
Cuma dara sunti minta puji
Anak jantan minta uji
Lepas cakap besar tanam pokok
Pasti belum boleh berteduh besok
Dan kalau tak berbuah doa sehari lagi
Tuah akan sampai dengan Taming Sari sekali

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]