yang terbaik dari ladang

Kalau dah pipit tu mengaku pipit
Jangan mimpi terbang sebelah helang
Kalau tuan kebolehannya sikit
Jangan acah-acah kita tak pandang

Kitalah yang terbaik dari ladang

Yang terbaik dari ladang sudah datang
Sedap bukan main bukan calang-calang
Buka selera teling pasang
Lagu baru nombor satu sedang berkumandang

Kabare Nusantara saya sambung bicara
Otak masih geliga macam ada lipan jaga
Cemburu masih kamu, yang dengki juga kamu
Tapi yang terbaik dari ladang tentulah aku

Asap warna ungu dah lama tak kelabu
Si luncai dah lama tinggalkan dia punya labu
Aku renang ke hulu berakit ke tepian
Aku senang dulu dan kemudian

Garuda kawan harimau di hutan
Seberang tambak singa dah mengaum
Sebelum biskut saya kehabisan
Saya kata chill, relax dan assalamualaikum

Assalamualaikum semua tak jawab dosa
Ariz kembali bersendaloka dan berprosa
Ramai yang cemburu, dengki, ada yang meradang
Kerna dia lah yang semestinya terbaik dari ladang

Ada yang mencari ada yang bertanya
Mahu berjaya bagaimana caranya
Ada yang ragu ada buruk sangka
Kata ku pakai pelaris dan bela saka

Aku dah lalu semua dari mula
Kadang pahit kadang manis macam gula
Jangan bebal cari guru cari buku
Dunia dah ramai yang tiga suku

Tinggi-tinggi tinggi si pohon ara
Tinggi lagi kepul asap api
Tepuk dada tanyalah selera
Kalau-kalau masih belum puas hati

Jangan main kasar, ku lima yang terbaik
Aku cakap besar tatabahasa Malique
Tapi tak nak jahat nanti karma pusing balik
Nanti jadi macam Chin Peng, kau tak boleh balik

Meja dah terbalik penuhkan lantai kosong
Sila goyang enjut dan lompat macam pocong
Laki jangan keras Chikaro pekik terlolong
Kalau yang lain keras sorry tak dapat tolong

Kalau kail tuan panjangnya sejengkal
Janganlah laut dalam hendak diduga
Kalaulah tuan otaknya berakal
Hamba kan menanti kalau nak menduga

Kita tak ke mana kalau mereka nak menduga
Tapi janganlah pula keldai yang ajak kuda berlumaba
Mereka masih cemburu dan dengki dan meradang
Kerna kitalah yang sentiasa terbaik dari ladang

– Ariz | Malique | Liyana Jasmay

.s e l i t j o k e r

.PTK HERE
.Gumbira.com HERE
.3 quotes daily HERE

[auto-imported from fadlyahmad.wordpress.com]
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s